KMA
Kvalitet:
Fokus på kundnöjdhet Förstå och uppfylla kundens behov och erbjuda högkvalitativa tjänster och slutprodukter Ständig förbättring Arbeta proaktivt med att utveckla våra processer och tjänster. Köpa in maskiner och utrustning som säkerställer högsta kvalitet och effektivitet Efterlevnad av krav Följa gällande lagar, branschstandarder, regler och krav. Ligga i framkant för att säkerställa en trygg och hållbar verksamhet. Engagerade medarbetare Vi strävar efter att ha en företagskultur där våra medarbetare ges plats och utrymme att kunna utvecklas. Tillse att personalen har rätt resurser och rätt kompetens för att alltid leverera på topp. Hållbarhet och innovation Hålla örat mot vägen, våga prova ny teknik och hållbara lösningar för att ge våra kunder och på sikt samhället en mer hållbar framtid.
Miljö:
Minimera vår miljöpåverkan Planera våra åtaganden geografiskt i så stor utsträckning som möjligt. Minimera resurser, minimera restprodukter och främja återvinning i våra projekt. Hållbara material och metoder Vi strävar efter att använda miljövänliga och klimatsmarta material Vi strävar efter att använda miljövänliga och klimatsmarta maskiner Efterleva miljölagstiftning Följa gällande miljölagar, föreskrifter och branschstandarder. Kontinuerligt arbeta med förbättringar, vara nyfikna och observanta inom miljöarbetet internt och externt. Minska utsläpp och energianvändning Aktivt arbeta för att reducera co2 utsläpp från våra transporter och maskiner. Sträva efter att hitta innovativa och energieffektiva lösningar inom vår verksamma bransch. Utveckla, engagera och samarbeta för en hållbar framtid Sträva efter att skapa medvetenhet, engagemang för våra medarbetare. Sträva efter att arbeta tillsammans med våra leverantörer och kunder att implementera och hitta mer hållbara lösningar inom beläggningsbranschen.
Arbetsmiljö:
Säkerhet och hälsa Arbeta aktivt för att minimera risker och olyckor Skapa en god företags- och arbetskultur Aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmiljö med högt i tak. Positiv framåtanda med lyhört företagande där medarbetare i viss mån kan påverka sin arbetsdag. Efterleva lagar och regler Följa gällande arbetsmiljölagar, föreskrifter och branschstandarder. Förebygga arbetsrelaterad ohälsa Identifiera, hantera fysiska och psykosociala risker genom att vara närvarande och lyhörda på förändringar hos medarbetare. Rapportera och följa upp Sträva efter att engagera medarbetare och ge verktyg samt förutsättningar att skapa en säker arbetsmiljö. Uppmuntra till öppen dialog att vilja rapportera risker, tillbud och inkomma med förbättringsförslag samt återkoppla om åtgärder/förbättringar vidtas. Kränkande särbehandling RoadwayX AB accepterar inte kränkande särbehandling och ser till att samtliga anställda tar del av vår rutin för detta.
Mervärde:
Samverkan och kommunikation är centralt för ett framgångsrikt genomförande, det är ett partnerskap mellan oss och beställaren där vi arbetar mot samma gemensamma mål Öppenhet och transparens alla involverade är informerade och engagerade. Regelbundna möten och uppföljningar med alla parter, alla är rätt informerade och att ingen information går förlorad Engagemang vi lyssnar på beställarens behov och möjliggör anpassningar i största möjliga mån utan att tumma på vår kvalitet. Långsiktiga relationer vi ska alltid sträva efter långsiktiga relationer med vår beställare, därav förstår vi dennes behov, förväntningar, nivå av service och kvalitet